Ο Βιγιον στο Eurogroup

fvillon_01

Α. Κύριε Βιγιόν, επιτέλους μαζί!… θα ήθελα να πούμε δυό λόγια για την επικαιρότητα.

Β. Πριγκίπισσα, σας παρακαλώ,ας μιλάμε στον ενικό. Με λένε Φρανσουά,πολύ τούτη η έγνοια με ταράζει.

Α. Καλέ μου Φρανσουά, δεν είμαι πριγκίπισσα, είμαι μια μάγισσα. Αλλά για δώστε μου μια πρώτη σκέψη για την σημερινή παγκόσμια οικονομική κρίση.

Β. Θεριό είναι, Πριγκίπισσα, δίχως δύναμη καμιά!

Α. Οι άνθρωποι χάνουν τα σπίτια τους, Φρανσουά. Οι άνθρωποι αυτοκτονούν. Κι εγώ δεν είμαι πριγκίπισσα.

Β. Α! Τους χαζούς τρακάρετέ τους ξαφνικά, στο φτερό βουτήξετέ τους τα λεφτά, κι άψε-σβήσε σκάσετέ το απ’τα σπαρτά, Πριγκίπισσα.

Α. Όσοι χάνουν είναι χαζοί δηλαδή; Προτείνετε  να κάνουν το ίδιο σ’ αυτούς που τους ληστεύουν;

Β. Πριγκίπισσα, δε χαίρεσαι θαράπαψη, παρά απ’τον πεινασμένο, ούτε και πίστη, παρά απ’τον αγύρτη μοναχά, ούτε κι ορμήνεια γνωστική άλλη απ΄του ερωτευμένου.

Α. Έστω. Αλλά δεν πρέπει να οργανωθεί όλος αυτός ο κόσμος, φανερά ή μυστικά;

Β. Φορέστε άλικα ρούχα μοναχά.

Α. Αρκεί, αγαπημένε Φρανσουά;

Β. Καθένας απ’ ατός του ας νιώσει το κακό, και για να εκδικηθεί ας μην τον πιάνει βία. Και αν αυτά δεν είναι αρκετά, ας τους λιανίσουν τα πλευρά ένα-ένα, μ’ έναν μεγάλο κόπανο γερό, ή με ματσούκια σιδεροδεμένα.

Α. Ναι, αλλά η προσοχή του κόσμου είναι στραμμένη στην επιμήκυνση του Στουρνάρα και στην επόμενη σύνοδο του Eurogroup. Πώς θα γίνει αυτό;

Β. Πριγκίπισσα, τρεις μέρες μόνο, δωσ’ μου. Θα μου χρειαστούνε, αντίο να πω σ’αυτούς που μ΄αγαπούνε.

Α. Τι εννοείτε«τρεις μέρες»;Ζητάτε επιστροφή στη γη;

Β. Θα πληρωθείς στην ώρα ταχτικά· την προσμονή μονάχα θε να χάσεις. Βοήθα με, Πριγκίπισσα, σε παρακαλώ θερμά.

Α. Φρανσουά, με λέγατε Πριγκίπισσα για να εκκαλέσετε τις μαγικές μου ικανότητες; Και τι θα κάνετε πάνω στη γη με τα προβλήματα αυτά; Μιλήστε καθαρά.

Β. Στ’ αβέβαιο πάντα βρίσκω τ’ ορισμένως: μια μάνητα με πιάνει λυσσασμένη!

Α. Κι ημάνητα αρκεί;

Β. Όσο το φυλάς το φρούτο, τόσο πιο πολύ σαπίζει. Όποιος το Θεό λατρεύει, σ’ εκκλησιές ξεροσταλίζει.

Α. Ωραία, πείτε  τότε ότι σας δίνω Χάρη και σας στέλνω στο επόμενο Eurogroup. Τι θα κάνετε;

Β. Από το «φτου!» δεν είναι τίποτις πιο ευγενικό – ούτε και φήμη, παρά μόνο αν κάμεις φονικό.

Α. Αυτά είναι επικίνδυνα πράγματα, δεν είναι;

Β. Δε χαίρεσαι, αν δε γευτείς καμιά γερή γροθιά. Στους τέσσαρους ανέμους, Πριγκίπισσα, ας σκορπιστούν, στου Γλαύκου τα λημέρια για πάντα να χαθούν, κι ελπίδα και γαλήνη μάταια να λαχταράνε. Γιατί απ’ αυτόν τον κόσμο πρέπει ν’ αφανιστούν, όλοι όσοι των λαών το χαλασμό ζητάνε!

Α. Μπορεί και να με πείθετε, σιγά-σιγά, Φρανσουά.

Β. Ω χάρη άπειρη και ψυχοπόνεσή μου, πύλη ειρήνης και τρανή προστάτισσά μου, εσπλαχνίας θεία κορφή μακρόθυμή μου, που σηκώνεις και σχωράς τα κρίματά μου. Αν τυχόν και δε σ’υμνούσα, η αχαριστιά μου, δε θα  ‘χε όμοιά της, το λέω ειλικρινά, να γιατί στο στίχο αυτό ξεσπά η λαλιά μου: Πάντα ας λέμε το καλό για τα καλά!

Α. Καλά, καλά.

Β. Πριγκιπέσσα, δέξου αυτό το παίνεμά μου· λείψει εσύ δε θα ‘μουν τώρα ούτε σκιά. Σου το κράζω, κι είναι για όλους το νόημά μου: Πάντα ας λέμε το καλό για τα καλά!

Α. Φρανσουά, ένα τελευταίο μήνυμα στους έλληνες πολίτες που υποφέρουν;

Β. Πλάι στη βρύση πεθαίνω διψασμένος. Στον τόπο μου ενώ ζω, είμαι τέλεια ξένος.

O Francois Villon (1431-?) ήταν γάλλος ποιητής, εγκληματίας και μέθυσος. Πρόκειται για έναν από τους γνωστότερους ποιητές του Μεσαίωνα. Γεννήθηκε στο Παρίσι, μέσα στη φτώχεια. Οι περιστάσεις της ζωής το έφεραν και γράφτηκε στο πανεπιστήμιο για να αποκτήσει μόρφωση και να κατρακυλήσει αμέσως στην άσωτη ζωή, κάνοντας παρέα με παράνομους, ληστές και δολοφόνους. Έζησε μια ζωή στην περιπλάνηση. Εκλιπάρησε με μπαλάντες τις εξουσίες να του δώσουν χάρη, να γλιτώσει την κρεμάλα. Τα χνάρια του χάνονται οριστικά το 1463, καθώς δεν υπάρχει μαρτυρία, ούτε μπαλάντα, που να βεβαιώνει τη συνέχιση της ζωής του.

Ανδριάνα του Ερ , 26/11/2012

Ανδριαννα του Ερ

Ανδριαννα του Ερ

λάτρης του ορθολογισμού και της αρμονίας, παγιδευμένη στον νεομεσαιωνικό εφιάλτη

*Η Ανδριάννα του Ερ (Adrienne d’Heur) ήταν η χήρα του σιδερά Bacqueson του Montbéliard. Σε αντίθεση με άλλους κατηγορούμενους για μαγεία στη Γαλλία, περιγράφεται ως έξυπνη και μορφωμένη. Τη συνέλαβε η Γαλλική Ιερά Εξέταση. Βασανίστηκε για να ομολογήσει οτι είχε κάνει συμφωνία με το διάβολο. Παρά τις ώρες βασανιστηρίων αρνήθηκε να ομολογήσει. Κατηγορήθηκε οτι σκότωσε τον άντρα της, προκάλεσε τον θάνατο ενός αλόγου, απήγαγε παιδιά και πολλά άλλα. Κατά την εξέτασή της βρέθηκε ένα σημάδι στο σώμα της, που αποφασίστηκε οτι ήταν το σημάδι του διαβόλου. Κρίθηκε ένοχη και εκτελέστηκε στην πυρά.

πηγή : dialektores.org

Σχολιάστε

