Ο επισκέπτης της Άννας

Νικολάι Γκουμίλοφ Αννα Αχμάτοβα και ο γιος τους Λέβ
Θα έρθω απόψε στο σπίτι με τα σιντριβάνια,
εσύ, θα φοράς όπως πάντα τα γιορτινά σου•
θα είναι και οι αγαπημένοι σου εκεί: ο γιός σου κι ο άντρας σου.
Τι θέλεις να σας φέρω;

Έχει παγωνιά απόψε, το φεγγάρι έχει πανιάσει.
Ο δρόμος γλιστράει, περνώ απ’ τα κλειστά καφενεία
μ’ ένα τσιγάρο στο στόμα μου τραγουδώντας την Κατιούσα.
Έφυγα νέος κι επιστρέφω Οδυσσέας.
Ο Τηλέμαχος είναι στη δουλειά κι η Πηνελόπη στο σπίτι.
Δεν έχω όρεξη για γαλήνη, θέλω να σας δω.

Τόσα χρόνια κάθισα πίσω από μια ουρά
περιμένοντας να κλείσω ταμείο.
Τώρα που ήρθε η ώρα νιώθω έτοιμος•
θέλω να κάνω τόσα πολλά που δεν μου φτάνουν δέκα ζωές,
όμως τώρα σ’ αυτή τη ζήση πρέπει να κλείσω λογαριασμό.

Ο λογιστής δεν με ξέρει• κοιτάζει χαρτιά.
Τακτοποιεί τους λογαριασμούς στο τεφτέρι του.
Εγώ θέλω να δώσω την οφειλή μου για να ξεμπερδεύω,
όμως αυτός μου ζητάει παραστατικά.
-Κάνε ό,τι θέλεις, κλείσε όπως θέλεις εσύ το κεφάλαιο.
Εγώ θα υπογράψω ό,τι μου δώσεις.

08/09/2015

Λοξός επί Θήβ@ς

loxos1

Σχολιάστε

